Geef krimp geen kans!
077-307 24 62

Werkwijze

Zorgvuldige controle

Bij binnenkomst worden uw gordijnen zeer zorgvuldig bekeken. Alle bijzonderheden omtrent uw gordijnen worden vastgelegd in een document. Bijvoorbeeld of er wel of geen loodjes in zitten, en of wij ze bijvoorbeeld voor de reiniging uit voorzorg verwijderd hebben omdat de stof erg delicaat is. Of er zonlichtaantasting zichtbaar is of dat er naadjes los zijn. Indien u dit wenst, kunt u per mail een afdruk krijgen van dit document. Bij bijzonderheden nemen we altijd telefonisch contact met u op en, indien nodig, met de leverancier van de stof.

Opmeten

Na deze zorgvuldige controle wordt elk gordijn opgemeten en de afmetingen worden in een logboek vastgelegd. De reinigingsprijs wordt uitgerekend en deze wordt u vóór of op de bezorgdag doorgebeld of gemaild.

Reinigingsmethode

Voor elke soort stof hebben wij een passende reinigingsmethode. Vuil en vlekken worden  grondig verwijderd door een behandeling die vriendelijk is voor het textiel en kleuren en het weefselstructuur niet aantast. Wij maken gebruik van drie verschillende reinigingsvloeistoffen. De keuze van het oplosmiddel is afhankelijk van het materiaal, of juist de combinatie van materialen maar ook afhankelijk van de aard van de vervuiling. En soms kan raambekleding alleen maar ultrasoon (in een bad met geluidstrillingen) gereinigd worden.

Onze reinigingsmachines zijn computergestuurd en bevatten verschillende programma’s die puur afgestemd zijn op gordijnen. Voor elk type stof hebben wij een passende oplossing. Vertrouw ons uw mooie gordijnen maar met een gerust hart toe.

Opmaak

Na de reiniging meten wij elk gordijn weer na. En controleren deze met de eerder genoteerde afmetingen.

In de algemene voorwaarden die door de meeste stomerijen gehanteerd worden, staat dat 3% relaxatiekrimp is toegestaan. Relaxatiekrimp  kan ontstaan wanneer gordijnen tijdens de fabricage teveel opgerekt worden: tijdens de reiniging gaan de draden weer terug naar hun oorspronkelijke vorm.


Dit betekent dat een gordijn van 2.00 meter hoog wel 6 cm mag krimpen.. Volgens die voorwaarden. En dat de stomerij daar niet voor aansprakelijk is… En de fabrikant zich ook ingedekt heeft. Dit risico wilt u toch niet nemen?

Daarom kiest u voor van Hal Stomerij, u geeft krimp toch ook geen kans?!

Met de technische mogelijkheden van onze gordijnenstrijktafel kunnen wij de eventueel ontstane relaxatiekrimp in bijna alle gevallen weer herstellen.

Ook zorgen we met deze speciale apparatuur voor een keurig mooi opgemaakte gordijn. Als vanzelfsprekend leveren wij uw gordijnen op een hanger retour.

Verheugt u zich ook al op schone en frisse gordijnen in uw huis? En u heeft het vertrouwen dat wij dat prima voor u kunnen doen? Maak het u zelf dan gemakkelijk en maak nu een afspraak.